Orta Çağ Felsefesi Neden Çalışılır?

Author :  

Year-Number: 2021-11:4
Language : null
Konu : Orta Çağ Felsefesi
Number of pages: 1953-1972
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Yapılan çalışmada Orta Çağ felsefesinin neden çalışılması gerektiğini incelemektedir. Birinci bölüm, her türden "Antik felsefe" olarak adlandıracağım şeyi incelemenin gerekçelerini ele almaktadır. "Antik felsefe" şüphesiz Orta Çağ felsefesi altında sınıflandırılan metinleri de içerir ve dolayısıyla birinci bölüm söz konusu metinlerin neden çalışması gerektiğine dair bir gerekçe sağlamaktadır; ancak bu alanın vahye dayalı dinlerle olan sıkı bağlantısı olması gibi belirli ayırt edici özellikleri bulunmaktadır, ki bu durum onları incelemek için farklı ve özel bir gerekçelendirme sağlamak ya da ya da tersine Orta Çağ ile ilişkili malzemenin genel gerekçelendirmeden ayrı tutulması gerektiğini düşünmek için kullanılabilir. Söz konusu iki imkân ise ikinci bölümün konusudur.

Keywords

Abstract

The study examines why medieval philosophy should be studied. The first chapter deals with the justifications for studying what I shall label ‘antiquated philosophy’ of any sort. ‘Antiquated philosophy’ certainly includes the texts usually labelled as medieval philosophy, and so Part I provides a justification for why they should be studied; but there is a particular characteristic -their frequent connection with revealed religion- which might be used either to provide a different, special justification for studying them, or, by contrast, a reason for thinking that the medieval material should be excluded from the general justification. These two possibilities are the theme of Part II.

Keywords


  • Aertsen, J.A. & Speer, A. (1998). Was ist Philosophie im Mittelalter? De Gruyter: Berlin/New York.

  • Cameron, M. & Marenbon, J. (2011). Methods and Methodologies. Medieval Logic. Investigating Medieval Philosophy 2, Brill: Leiden/Boston.

  • Imbach, R./Maierù, A. (1991). Gli studi di filosofia medievale fra otto e novecento Cont- ributo a un bilancio storiografico. Studi e testi, 179, Rome.

  • Inglis, J. (1998). Spheres of Philosophical Inquiry and the Historiography of Me- dieval Philosophy (Brill’s Studies in Intellectual History 81). Leiden: Boston/Cologne.

  • Kenny, A.J. (1993).: Aquinas on Mind. Routledge: London/New York.

  • de Libera, A. (2000). Archéologie et reconstruction. Sur la méthode en histoire de la philosophie médiévale. Un siècle de philosophie, 1900–2000 (Folio essais), Paris: 552–587.

  • Marenbon, J. (1987). Later Medieval Philosophy (1150–1350). An Introduction, London/New York.

  • Marenbon, J. (2000). What is medieval philosophy?, in: J. Marenbon, Aristotelian Logic, Platonism, and the Context of Early Medieval Philosophy in the West, Ashgate, 128–140.

  • Marenbon, J. (2007). Medieval Philosophy. An historical and philosophical intro- duction, London/New York.

  • Marenbon, J. (2015). Pagans and Philosophers. The problem of paganism from Augustine to Leibniz, Princeton University Press, Princeton.

  • Marenbon, J. (2017). When Did Medieval Philosophy Begin?, Ingenio Facilis. Per

  • 15 Söz konusu malzemenin bir kısmını felsefi olarak keşfetmeye çalıştığım eserim için bkz. Marenbon, 2015.

  • Giovanni Orlandi (1938-2007), Sismel, 2, 149-162.

  • Marenbon, J. (2018). Why We Need a Real History of Philosophy. Philosophy and the Historical Perspective, Oxford University Press, Oxford.

  • Rosemann, P. W. (1999). Understanding Scholastic Thought with Foucault, New York.

  • Striker, G. (1996). Essays on Hellenistic Epistemology and Ethics, Cambridge.

  • Williams, B.A. (1978). Descartes. The project of pure enquiry, Harmondsworth.

  • Williams, B.A. (1993). Shame and Necessity (Sather Classical Lectures 57), Berke- ley/Los Angeles.

  • Williams, B.A. (2002). Truth and Truthfulness, Princeton: New Jersey.

  • Williams, B.A. (2006). The Sense of the Past. Essays in the history of philosophy, (Ed. M. Burnyeat). Princeton: New Jersey. Öz: Yapılan çalışmada Ortaçağ felsefesinin neden çalışılması gerektiğini incelemektedir. Birinci bölüm, her türden "Antik felsefe" olarak adlandıracağım şeyi incelemenin gerekçelerini ele almaktadır. "Antik felsefe" şüphesiz Ortaçağ felsefesi altında sınıflandırılan metinleri de içerir ve dolayısıyla birinci bölüm söz konusu metinlerin neden çalışması gerektiğine dair bir gerekçe sağlamaktadır; ancak bu alanın vahye dayalı dinlerle olan sıkı bağlantısı olması gibi belirli ayırt edici özellikleri bulunmaktadır, ki bu durum onları incelemek için farklı ve özel bir gerekçelendirme sağlamak ya da ya da tersine Ortaçağ ile ilişkili malzemenin genel gerekçelendirmeden ayrı tutulması gerektiğini düşünmek için kullanılabilir. Söz konusu iki imkân ise ikinci bölümün konusudur. Anahtar Kelimeler: Ortaçağ, Ortaçağ felsefesi, Antikçağ felsefesi, Ortaçağ dini, gerekçelendirme.

  • [*] Orijinal Yayın: Marenbon, J. (2011). Why Study Medieval Philosophy? Warum Noch Philo-

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics